Het is begonnen! - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Miriam Boer - WaarBenJij.nu Het is begonnen! - Reisverslag uit Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk van Miriam Boer - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!

Door: Miriam den Boer

Blijf op de hoogte en volg Miriam

02 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-Trent

Zoals de titel al zegt, we zijn begonnen!
3 maanden stage lopen op een Engelse school. Het zal in het begin veel kijken zijn en later moeten we ook echt zelf engels les gaan geven!

Gisteren zijn we om 12:40 vertrokken met het vliegtuig naar Engeland. Maar voordat we gingen vliegen was daar nog wel kort het afscheid waar wel een paar kleine traantjes bij werden weggepinkt. Toen nog een paar goeie knuffels erachteraan en toen was het voor mij toch echt tijd om voor het eerst te gaan vliegen! Wat een ervaring is dat zeg! Ook al was het vliegen maar kort, ik heb van elke minuut genoten en m'n ogen uitgekeken vanuit het raampje waar ik naast zat. Het zag eruit alsof we over ijsland heen vlogen, zo zagen de wolken er uit.

Na de korte vlucht waren we dan ook alweer aangekomen in Manchester Airport. Daar zou ons gastgezin ons op komen halen. Ik was blij dat ik van tevoren de nummers van Lucy en Maik nog had gevraagd, want we konden elkaar niet vinden. Wat bleek, het verkeer zat zo vast dat ze nog niet eens op het vliegveld aangekomen waren! Dus na wat wachten werden we dan alsnog opgehaald door Lucy en Maik en gingen we op weg naar Stoke-On-Trent waar we de komende 3 maanden gaan verblijven. Dit is vanaf Manchester nog ongeveer een uur rijden. Wat me meteen opviel tijdens de rit is het links rijden, want jeetje! Wat is dat apart! Verder was de omgeving tijdens de rit echt super! Het zonnetje scheen (wat niet vaak voorkomt in Engeland) en daardoor was het heuvelachtige uitzicht nog mooier om te zien! Voordat we werkelijk 'thuis' waren, hebben we eerst nog boodschappen gedaan in de ASDA, een grote supermarkt die echt alles verkoopt! Dus niet alleen maar etenswaar maar ook kleding en make up. Ik had dit echt nog nooit gezien. Wat daarnaast ook bleek was dat de supermarkten hier elke dag 24/7 open zijn en dus ook op zondag! Wat een luxe zeg!

Na de eerste grote boodschappen te hebben gedaan zijn we doorgereden naar nog een kleinere supermarkt, die 5 minuten lopen is van hun huis, want ze halen hier altijd het hondenvoer voor hun 2 honden. Wat bleek, het was een echte Aldi supermarkt! Na het hondenvoer opgehaald te hebben zijn we doorgereden naar huis. Het is echt een superleuk huis met nog best veel ruime kamers. Lucy en Maik zijn ook echt heel erg gastvrij en we moeten doen alsof we thuis zijn van ze. We mogen dan ook bijna alles gewoon gebruiken in en rondom het huis. Het uitzicht dat ze hebben is ook echt mooi. Je kijkt hier ver uit over de heuvels en de wat oudere gebouwen. Ze hebben hier in huis twee honden, een kat, 2 cavia's en 4 kippen, iets waar ik me helemaal in kan vinden aangezien ik thuis ook veel dieren rond heb lopen.

De eerste nacht heb ik heerlijk geslapen en s'ochtends lekker toast gegeten. Lucy en Maik zijn erg laid back en zien een zondag dan ook echt als een 'lazy sunday' waarin je lekker lang in je bed blijft liggen en tv kijkt, er is dan ook totaal geen stress. S'middags heb ik warm gegeten (iets wat wel even moet wennen) en heb ik ook voor het eerst 'yorkshire pie' of zoiets dergelijks en cheesecake gegeten. De yorkshire pie viel wat tegen maar de cheesecake was echt lekker!

En morgen begint dan ook echt de stage. Ik ben erg benieuwd hoe ik het ga vinden en wat mijn eerste indrukken zullen zijn. Jullie horen zsm weer van mij!

  • 02 Maart 2014 - 19:36

    Ingrid :

    Hoi Miriam,

    Heel veel succes in Engeland!

    Good luck!

    Groetjes Roland en Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miriam

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 2776

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis naar Engeland!

Landen bezocht: